Małgorzata Lewińska

Małgorzata Lewińska
foto. Bartosz Mirecki

O mnie

Moje zdjęcie
Warszawa
Jestem aktorką, na zdjęciu obok z dubeltowym brzuchem. Poza dwoma Bliźniakami-Chłopakami ( jeszcze niedawno w nim mieszkającymi), ogarniam też 21-letnią Pierworodną i 15-letnią Nastoletnią. To znaczy nie zawsze ogarniam, ale się staram. Do niedawna wychowywałam też 2 psy, ale teraz zostały tylko 2 kocice - nieogarnięte jak to kocice. Całe to towarzystwo próbuje ogarniać mój Mąż, bez którego trudno byłoby to wszystko ogarnąć. Jestem zodiakalnym bliźniakiem i może dlatego wszystko jest takie "do kwadratu"

czwartek, 14 maja 2015

majowy CZWARTEK ZE SZPARAGAMI i kaszą jaglaną...

     Kasza jaglana zwana królową kasz już dawno wymościła sobie dobrą i pewną miejscówkę w menu naszych maluchów. Antoś i Franio lubią ją jeść na różne sposoby : z owocami, warzywami, jogurtem , a ostatnio bardzo zasmakowała im w formie tarty.
     Podgotowana wcześniej kasza stanowi spód takiej tarty. Samą kaszę można wymieszać z oliwą, posiekanymi warzywami, ziołami - co tam komu w duszy gra. Potem na bazę z kaszy, uklepaną w  tortownicy układamy warstwę ulubionych, warzyw, ragout mięsnego, ziół... A na wierzch takiej tarty nakładamy warstewkę kremu , np. z pomidorów albo sera...Co kto lubi i co komu potrzeba .
      Jedno jest pewne:  to forma dania, która przygotowana w odpowiedni sposób nada się i dla malucha, i dla rodzica. jest też okazją do wykorzystania różnych niewielkich resztek warzyw z naszej lodówki. Jako ambasador POLSKICH BANKÓW ŻYWNOŚCI I AKCJI " NIE MARNUJ JEDZENIA..." dbam szczególnie o to by nic się nie zmarnowało, a poza tym uwielbiam gotować " z niczego". Moją tartę z kaszy jaglanej dla całej rodziny przygotowuję  bez soli, za to z ziołami i odrobiną pieprzu, a dla dorosłych  jako dodatek do niej robię intensywny w smaku, słonawy, często ostry sos - dopasowany swoim składem oczywiście do ingrediencji tarty. Taki sos lub pasta stanowi doskonałe uzupełnienie smaku dla amatorów mocniejszych wrażeń.
     Chcę by chłopcy lubili jeść warzywa a tarta z kaszy jaglanej jest też okazją do wprowadzania nowych do ich jadłospisu. Ten dzisiejszy przepis to sposób na poznanie papryki, ale to nie ona zagra dziś główna rolę...
   Maj w pełni, a zatem... w roli głównej : SZPARAGI ! Moje Bliźniaki poznały i polubiły ich smak już kilka dni temu, jedząc swoją pierwszą zupę- krem z zielonych szparagów. W sezonie szparagowym jemy je często, więc dziś :
   ZIELONO-SZPARAGOWA ZUPA-KREM  i

FOT.M.Lewinska


 TARTA...
     ... Z KASZY JAGLANEJ Z SUSZONYMI POMIDORAMI, PAPRYKĄ,CUKINIĄ,BAKŁAŻANEM, NATKĄ, DYMKĄ I ZIELONYMI SZPARAGAMI Z KREMEM Z KOZIEGO SERA I SERKA RICOTTA

fot.M.Lewinska



                                                                                  *
-...najpierw odcięłam twarde końcówki od szparagów,  i ugotowałam je, później przetarłam przez sito i dodałam masło...i zupa gotowa - kto będzie miał ochotę, ten zje( miękkie końcówki odłożyłam do tarty)
fot.M.Lewińska

-...w wodzie " po szparagach" podgotowałam kaszę - tak al dente, żeby doszła w piekarniku
-...po wystudzeniu wymieszałam ją z drobno posiekanymi suszonymi pomidorami( własnej produkcji), kawałeczkami grillowanego bakłażana i cukinii(tzw. resztkami z lodówki), posiekaną natką, cebulą dymką i małym ząbkiem czosnku. Jako nowość dodałam też pokrojoną małą czerwoną paprykę, krótko podpieczoną w piekarniku by łatwo zeszła z niej skóra( dla maluchów tak jest lepiej)...
fot.M.Lewińska

-...wymieszaną z warzywami kaszę ugniotłam na dnie tortownicy...
-...główki szparagów tylko lekko zblanszowałam i pokroiłam na kawałki, ułożyłam z nich drugą warstwę
-...Potem na wierzchu posmarowałam tartę kremem z mieszanki serów. kawałki koziego sera typu camembert i kremowego koziego zmiksowałam z serkiem ricotta i...przypadkowo z... żółtkiem jajka, co właśnie mi się stłukło - wyszła kremowa i puszysta masa:)

fot.M.Lewińska

-...wstawiłam do do rozgrzanego do 200. st. piekarnika z włączonym termoobiegiem i piekłam ok 15 min...i ...gotowe
fot.M.Lewińska

                                                                    SMACZNEGO!

fot.M.Lewińska

...dla dorosłych jako dodatek podałam LUTENICĘ MACEDONSKĄ - ostrą pastę z grillowanych warzyw- jeden z naszych wakacyjnych chorwackich smaków...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz